Czym są płytkie linki?
Płytkie linki to linki przychodzące, które powinny prowadzić do konkretnych, głębszych stron w Twojej witrynie, ale po prostu prowadzą do Twojej strony głównej. Dlaczego jest to problem? Aby zrozumieć, dlaczego płytkie linki mogą powodować, że Twoje treści nie znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, musimy zgodzić się co do jednego: Google klasyfikuje strony internetowe, a nie witryny .
Wiem, że może to być sprzeczne ze wszystkim, co słyszałeś o istnieniu sygnałów rankingowych „na poziomie domeny”. Jednak niestety, jak powie Ci Google i wielu innych, Google nie bierze pod uwagę autorytetu całej Twojej witryny przy ustalaniu rankingu dla pojedynczej strony (jest oczywiście wiele innych wydarzeń na poziomie domeny dla Google, ale władza nie jest jednym z nich).
Po prostu nie tak działają wyszukiwarki, takie jak Google . Co to ma wspólnego z płytkimi linkami? Cóż, gdy strona internetowa łączy się z Twoją stroną główną, wszystkie uprawnienia z tego linku trafiają bezpośrednio na stronę główną. Jeśli witryna korzysta z inteligentnej strategii wewnętrznych linków, niektóre z tych autorytetów spływają na niższe strony, ale podobnie jak ekonomia spływania, to, co dostają niższe strony, nie jest zbyt wiele do przetrwania.
Fakt, że Google klasyfikuje strony internetowe, a nie witryny internetowe, oznacza, że aby Twoje linki przychodzące były najskuteczniejsze, muszą prowadzić bezpośrednio do najodpowiedniejszej treści w Twojej witrynie. Załóżmy na przykład, że jesteś producentem butów – wszelkiego rodzaju butów – butów do biegania, butów roboczych, butów dziecięcych, butów fantazyjnych. A bardzo wpływowy bloger robi recenzję twojej najnowszej pary cross-trainerów.